ΠΑΘΗΣΕΙΣ ΠΡΟΣΤΑΤΗ ΑΔΕΝΑ

ΠΑΘΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΡΟΣΤΑΤΗ

Καθώς αυξάνεται η ηλικία των ανδρών, αυξάνονται και οι πιθανότητες να εμφανιστούν τρεις διαταραχές που συχνά προσβάλουν τον αδένα του προστάτη. Η καλοήθης υπερπλασία του προστάτη προσβάλλει περίπου τον ένα στους δύο άνδρες πάνω από τα 50. Περίπου 1 στους 11 άνδρες θα αναπτύξει καρκίνο του προστάτη στη συνέχεια. Οι φλεγμονές του προστάτη ( π.χ. προστατίτιδα) είναι επίσης συχνές ήδη από την αναπαραγωγική περίοδο του άνδρα και επηρεάζουν σημαντικά την ποιότητα ζωής των πασχόντων, επηρεάζοντας την ούρηση και πολλές φορές και τη σεξουαλική ζωή τους. Έτσι, πέραν των προβλημάτων που δημιουργεί στον ύπνο αλλά και τις μετακινήσεις, όσοι αντιμετωπίζουν τέτοια προβλήματα είναι δυνατόν να εμφανίσουν ακόμα και κατάθλιψη, καθώς θέτουν υποχρεωτικά τον εαυτό τους στο περιθώριο. Ωστόσο, παρά την υψηλή συχνότητα εμφάνισης των παθήσεων αυτών, μόνο ένας στους εφτά άνδρες γνωρίζει πού βρίσκεται ο προστάτης, και ακόμη λιγότεροι γνωρίζουν  τα συμπτώματα και την ανάγκη προληπτικού ελέγχου.

Περίπου οι μισοί από όλους τους άνδρες άνω των 50 ετών αντιμετωπίζουν κάποια πάθηση του προστάτη.

Η άγνοια γύρω από τις παθήσεις του προστάτη έχει πολλές συνέπειες: Πρώτον, οι άνδρες με καλοήθη υπερπλασία τείνουν να αρνούνται τα συμπτώματά τους και να αναζητούν ιατρική βοήθεια καθυστερημένα, μειώνοντας έτσι τις θεραπευτικές επιλογές τους, με κίνδυνο σημαντικές επιπτώσεις στην υγεία τους. Δεύτερον, οι άνδρες με καρκίνο του προστάτη, παρά την δυνατότητα πρόωρης διάγνωσης και οριστικής αντιμετώπισης του προβλήματος σε αρχικά στάδια, συχνά επισκέπτονται τον Ουρολόγο ιατρό τους καθυστερημένα, όταν η νόσος έχει κάνει μετάσταση σε άλλα σημεία και κατά συνέπεια, οι θεραπευτικές δυνατότητες είναι πια εξαιρετικά περιορισμένες.

Εσείς ελέγξατε τον προστάτη σας; Ανώδυνα, απλά και έγκαιρα!

UA-37095778-1