Τι προκαλεί την Στυτική Δυσλειτουργία;

Η στύση επέρχεται όταν νευρικά σήματα που πυροδοτούνται από σεξουαλική διέγερση προκαλούν τη χαλάρωση των μυών του πέους και την εισροή αίματος. Η ΣΤΥΤΙΚΗ ΔΥΣΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ  συχνά είναι αποτέλεσμα ορισμένων συνθηκών που προκαλούν βλάβη στα νεύρα ή αναστέλλουν τη ροή του αίματος, νόσων όπως ο διαβήτης, η νεφρική νόσος, ο χρόνιος αλκοολισμός, η σκλήρυνση κατά πλάκας, η αθηροσκλήρωση και η αγγειακή νόσος. Οι εν λόγω νόσοι ευθύνονται για περίπου το 70% των περιπτώσεων ΣΤΥΤΙΚΗ ΔΥΣΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ.

Στους παράγοντες που συμβάλλουν στην ανάπτυξη ΣΤΥΤΙΚΗΣ ΔΥΣΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ περιλαμβάνονται:

• Αγγειακά αίτια – Αποτέλεσμα της μη εισροής ή της μη παραμονής αίματος στο πέος για το διάστημα που απαιτείται ώστε να διευκολυνθεί η διαδικασία της στύσης. Παράγοντες κινδύνου για αγγειακά αίτια είναι το κάπνισμα, η υψηλή αρτηριακή πίεση, ο διαβήτης, η καρδιαγγειακή νόσος και οι μεταβολές των επιπέδων χοληστερόλης.
  • Νευρολογικά αίτια – Η σπονδυλική κάκωση, η νόσος ή η ριζική πυελική χειρουργική επέμβαση μπορεί να διακόψει τη μεταφορά μηνυμάτων από τον εγκέφαλο στο πέος, προκαλώντας στυτική δυσλειτουργία.
  • Φαρμακευτικές αγωγές – Ορισμένα φάρμακα, ιδιαίτερα αυτά που χρησιμοποιούνται για τη θεραπεία της υπέρτασης, της καρδιακής νόσου και των ψυχικών διαταραχών, μπορούν να επηρεάσουν την ικανότητα επίτευξης στύσης.

Ένα μικρό ποσοστό των περιπτώσεων στυτικής δυσλειτουργίας οφείλεται σε ψυχολογικά αίτια (π.χ. άγχος, ενοχή και κατάθλιψη), τα οποία λειτουργούν και συμπληρωματικά στα φυσικά αίτια, τόσο ως αιτία όσο και ως αποτέλεσμα της ΣΤΥΤΙΚΗΣ ΔΥΣΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ. Το άγχος κάθε είδους μπορεί να αποτελέσει ανασταλτικό παράγοντα για τη σεξουαλική απόδοση.

Η ΣΤΥΤΙΚΗ ΔΥΣΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ μπορεί επίσης να αποτελεί σύμπτωμα μιας σοβαρής νόσου, όπως:

• Σακχαρώδης διαβήτης: Ο αναφερόμενος επιπολασμός της ΣΤΥΤΙΚΗΣ ΔΥΣΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ σε διαβητικούς άνδρες φθάνει το 50 με 60% στους άνδρες ηλικίας άνω των 50 ετών.
  • Υψηλή αρτηριακή πίεση: Σύμφωνα με μελέτες που έχουν διεξαχθεί, η στυτική δυσλειτουργία είναι πιο συχνή και πιο σοβαρή σε ασθενείς με υψηλή αρτηριακή πίεση.
  • Καρδιαγγειακή νόσος.

Διαταραχές του ύπνου (π.χ. υπνική άπνοια).

UA-37095778-1